بالابر به وسیله‌ای گفته می‌شود که برای حمل بار و افراد در ارتفاع‌های مختلف و برای هم‌سطح‌سازی به کار گرفته می‌شود. بالابرهای صنعتی از مکانیزم خاصی برخوردار هستند که آن را با بالاکشنده‌ها، جرثقیل‌ها و لیفتراک متفاوت کرده است. در نگاه کلی، هر یک از بالابرهای صنعتی با توجه به هدف، نیاز مشتری و ظرفیت ویژگی‌های متفاوتی دارند.

بالابرها را نوعی ماشین به حساب می‌آورند که برای انتقال بار در خطوط مختلف تولید در زمینه‌های صنعتی و تجاری به کار گرفته می‌شود، علاوه بر موارد فوق، از انواع بالابرهای صنعتی با هدف انتقال کالا و تخلیه بار کامیون نیز استفاده می‌شود.

انواع بالابرهای صنعتی

از بالابرها در ساخت‌و‌سازها و صنعت بسیار استفاده می‌شود و با توجه به عملکرد، طراحی، حرکتی و ظرفیتی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه شما را با انواع بالابرهای صنعتی و ویژگی آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

بالابرهای ثابت (Fixed Lift)

از بالابرهای ثابت برای حمل و جا‌به‌جایی بار در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. کاربرد بالابرهای ثابت در مکان‌های زیر است:

  • بالابرهای پارکینگی خودروبر
  • بالابرهای صنعتی در کارخانه‌ها
  • بالابرهای صنعتی در انبارها
  • بالابر مغازه در فروشگاه‌ها

انواع بالابرهای ثابت

همان‌طور که از نام این بالابر مشخص است، در یک جای ثابت قرار می‌گیرد و برای جا‌به‌جایی افراد و انواع کالا در مکان‌هایی مانند کارخانه‌ها و انبارهای مختلف استفاده می‌شود. این بالابرها هم انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بالابرهای ثابت آرکادئونی (Fixed Scissor Lifts)

بازوهای قیچی مانندی که توسط جک هیدرولیک از یکدیگر باز می‌شود و ارتفاع مورد نیاز را تامین می‌کند. مهم‌ترین مزیتی که این بالابرها دارند، باز شدن آن‌ها به صورت عمودی است که بیشترین ایمنی را در میان بالابرها برای افراد و وسایل ایجاد می‌کند.

نکته جالبی که در رابطه با این بالابر وجود دارد، استفاده از بالابرهای قیچی در تناژهای بالا است که دیگر هیچ مکانیزمی جوابگو آن نیست. نام دیگر این بالابر، میز هیدرولیکی است که در بعضی موارد، امکان قرار دادن آن  بر روی ریل هم وجود دارد تا در یک راستای خاص جابه‌جایی کالا را انجام دهد.

بالابرهای جک مستقیم

یکی از انواع بالابرهای صنعتی مدل ثابت، بالابرهای جک مستقیم است که جک هیدرولیک به صورت مستقیم زیر میز بار متصل می‌شود تا آن را به سمت بالا حرکت دهد. با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، ایمنی و ظرفیت این مدل، بعد از بالابرهای آکاردئونی قرار می‌گیرد.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهمحصولاتمقالاتتماس با ما