در یک توضیح اجمالی راجب سقف های متحرک میتوان این طور بیان کرد که معمولا این سقف ها  ورق هایی هستند از جنس پلی کربنات که به دو نوع شفاف و غیرشفاف تقسیم میشوند .

این ورق ها علاوه بر زیبایی که به محیط اطراف می بخشند عایقی بسیار مقاوم  و مناسب در برابر ورود اشعه های مضر به محیط مربوطه می باشند به همین جهت امروز در مکان هایی که پوست انسان در معرض تابش نور شدید خورشید است برای جلوگیری از صدمات پوستی از این ورق ها  استفاده می شود .

سقف های متحرک را میتوان سقفی چند منظوره نامید چرا که به راحتی ورق هایی که در این سقف به کار رفته است درون هم جمع و از هم گشوده میشوند پس میتوان گفت با یک تیر دو نشان زده اید!

کیفیت و امنیت بالای این پوشش در برابر ضربات شدید و حوادث طبیعی باعث استفاده فراگیر این سقف در بسیاری از مشاغل و اماکن شده است از جمله استفاده های آن میتوان به استخر ها و سقف پارکینگ ها اشاره کرد.

تاریخچه ساخت سقف متحرک

شاید شما هم فکر کنید سقف های متحرک امروزی  ایده ای جدید و متفاوت است اما جالب است بدانید بر خلاف آنچه مردم راجب سقف های متحرک فکر میکنند این نوع پوشش سال هاست که در حال استفاده در شکل های متفاوت است و هر بار در چرخه تکامل شکلی جدید و زیبا تر به خود گرفته است به طوری که امروزه طرفداران خاص خود را دارد.

با نگاهی سطحی به این پوشش میبینیم که در گذشته این پوشش با نام هایی دیگری همچون سایبان مورد استفاده قرار میگرفته به طوری که مردم مصر باستان برای محافظت از خود و اجناسشان در برابر تابش شدید آفتاب هنگام کار در سر در مغازه های خود از سایبان ها استفاده می کردند ، در گذشته جنس این سایبان ها معمولا از حصیر یا پارچه کتان بود و اسکلت مربوطه به آن از الوار یا ریسمان ساخته می شد .

از اوایل قرن نوزدهم  تکامل صنعتی این پوشش شروع شد و تغیرات چشمگیری در جنس و نوع ساخت و پرداخت آن ایجاد شد و طرفداران زیادی را در حوزه های مختلف همچون کشتی های بخاری ، سازندگان آسیاب ها و بادبان ها را به  خود جلب کرد ، مراحل تکامل این سایبان تا به امروز همچنان ادامه دارد.

سقف متحرک چیست؟

بشر پیشرفت هایی زیادی را تا کنون پشت سر گذرانده است و صنعت معماری نیز از این پیشرفت ها عقب نمانده و تغییرات زیادی را در بر داشته است.

از جمله این تغییرات تغییر شکل سقف ها بوده است که امروزه در انواع و اقسام و در شکل ها و جنس های مختلف به چشم میخورند ، سقف های متحرک نمونه ای از این تغییرات است که تحولی جدید را به وجود آورده است این پوشش با شکل و ظاهری متفاوت و جنس خاصی که دارد ظاهری زیبا به محیط می بخشد و در ادامه خواهید دید که با توجه به مزییت هایی که دارد میتواند انتخابی مناسب در بسیاری از امور ساخت و سازباشد.

سقف های متحرک ورق هایی هستند از جنس پلی کربنات که در شکل ها و انواع مختلفی همچون شفاف و غیرشفاف و … ساخته میشوند.

این سقف ها از امنیت بسیار بالایی در برابر بسیاری از خطرهایی همچون سقوط اشیا سنگین ، بلایای طبیعی ، شکستگی دارند و این مناسب برای مکان هایی هستند که آسیب پذیری بلایی دارند همچون مکان های زلزله خیز.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهمحصولاتمقالاتتماس با ما